În Monitorul Oficial din 3 aprilie 2020 a apărut Ordinul Ministerului Finanțelor Publice numărul 1819 din 31 martie 2020, care aduce o serie de modificări sistemului de lucru cu Trezoreria statului. Dacă până acum era necesară deplasarea la sediul ANAF sau al Trezoreriei pentru efectuarea de viramente din contul deschis la această instituție, de acum înainte acest lucru va putea fi făcut electronic, din Spațiul Privat Virtual (SPV) al fiecărui contribuabil de pe serverele ANAF.

De ce ai nevoie

  1. Un certificat digital (semnătură electronică), emis(ă) de un furnizor acreditat. Lista furnizorilor acreditați de certificate digitale o găsiți aici. Ca urmare a experienței firmei noastre, recomandăm lucrul cu cei de la digisign.ro, atât din punct de vedere al suportului cât și din punct de vedere al tehnologiei folosite. Am mai colaborat și cu alte firme, dar fie se blocau calculatoarele atunci când vroiam să semnăm electronic un document, fie impuneau tot felul de restricții ciudate.
  2. De un cont SPV. Acesta se activează printr-un drum la ANAF, dar dacă deja colaborați cu o firmă de contabilitate, cu siguranță ei îl folosesc de mult.
  3. Certificatul digital (semnătura electronică) să fie autorizat(ă) pe contul respectiv de SPV. Luați legătura cu firma de contabilitate și vă vor ajuta.

Care este procedura pentru OP electronice la Trezorerie

Plățile electronice se vor realiza prin folosirea unui document standard de tip PDF inteligent, Ordinul de Plată Multiplu Electronic (OPME), care poate fi descărcat de pe site-ul ANAF de aici. Acest document va trebui completat și depus prin același sistem prin care se depun și declarațiile fiscale din SPV (Spațiul Privat Virtual). Înainte de depunere, ordinul de plată va trebui semnat electronic folosind o semnătură înregistrată anterior la organul fiscal.

Model de OPME (Ordin de Plată Multiplu Electronic), valabil la data publicării acestui articol găsiți aici.

De când va putea fi folosit acest sistem

Data de la care va putea fi folosit OPME pentru conturile de Trezorerie este 21 aprilie 2020.

Ce avantaje oferă acest sistem

Sistemul oferă avantajul evitării drumurilor pe la Trezoreria statului, operațiunile putând fi făcute prin simpla accesare a SPV. Un alt lucru pe care îl considerăm important este că din anul 2019 și extrasele de cont pentru conturile din Trezorerie se comunică tot în SPV (Spațiul Privat Virtual), deci practic nu va mai fi necesară nicio deplasare la sediile lor pentru a efectua operațiuni uzuale.

Ce impact va avea această modificare

Preconizăm o creștere a numărului de firme care vor folosi conturile din Trezoreria Statului, pentru comisioanele mici pe care le au comparativ cu băncile comerciale. Totuși, trebuie știut că din conturile de Trezorerie firmele nu pot face plăți către alți operatori economici, doar să își transfere bani către conturile deschise la băncile comerciale și să plătească impozite și taxe către stat.

*Limitarea responsabilității: acest material reprezintă punctul de vedere al firmei noastre. Aplicarea sa în practică se face pe propria răspundere. Informațiile prezentate erau valabile la data publicării.